Titanfall Beta - verlängert bis 20. Februar, 3 Uhr Morgens



Natural Selection 2

erster Alpha Patch erschienen

von Qiong Wu am 30.07.2010, 04:22

Natural Selection 2

Für alle die Natural Selection 2 vorbestellt haben und bereits wie wir fleißig die Alpha Version testen, gibt es jetzt den ersten Patch, der grobe Probleme der ersten Version behebt.

Vor einigen Tagen startete der Alpha Test von Natural Selection 2, an dem alle die das Spiel vor dem 26. Juli vorbestellt haben teilnehmen können. An insgesamt fast 16.000 Spieler wurde die Alphaversion ausgerollt.

Leider können Spieler, die es nicht geschafft haben das Spiel vor dem 26. Juli vorzubestellen, derzeit nicht mehr der Alpha beitreten und Natural Selection 2 frühestens in der Beta Phase testen.

Die ersten Schritte im Spiel sind wie von den Entwicklern angekündigt, sehr holprig verlaufen und das Spielerlebnis ist derzeit vor allem von vielen Bugs und Verbindungsproblem geprägt. Dafür wurden regelmäßig Updates angekündigt, in denen nicht nur die gemeldeten Bugs behoben werden, sondern auch Schritt für Schritt mehr Features zum Spiel hinzugefügt werden. Ein Konzept das die Entwickler bereits erfolgreich bei der Entwicklung des ersten Teils von Natural Selection benutzten.

Der erste Patch für Natural Selection 2 Alpha behebt vor allem Verbindungsprobleme des Clients und die Stabilität der Dedicated Server Anwendung. 

Wir sind gespannt ob sich der großangelegte Alphatest positiv auf die Entwicklung des Spiels auswirkt und liefern als kleines Schmankerl schon mal ein kleines Video von einem (zugegebenermaßen laggenden) Server.

Commander View sieht man ganz gut ab Minute 7:38

 

Changelog:

Technical

  • Fixed bug where a client would continue to try and connect after the server reported that it was full or the client was using the wrong protocol
  • Fixed bug where clients could only connect to servers on the default port
  • Fixed bug where the port was removed when connecting via console command
  • Fixed bug on multi-monitor systems that resulted in a graphics reset loop
  • Fixed window border when switching from fullscreen to windowed
  • Fixed bug where key events outside of the game's focus window would sometimes be processed by the game
  • Fixed bug where the dedicated server could not be run without Steam running
  • Fixed duplicate attack/fire key bindings that caused mismatches
  • Fixed voice chat to use in-game sound volume on playback
  • Fixed bug where where clients could timeout while alt-tabbed from the game in fullscreen mode
  • Fixed bug where binding a game server to an IP would cause it to not be displayed in the server browser
  • Added client-side timeouts when attempting to connect to a server
  • Added support for closing a dedicated server by pressing ctrl+break
  • Added alt-enter to toggle between fullscreen and windowed mode
  • Added dedicated server files to the Steam release
  • Added Toggle Console binding to UI settings

 

Game

  • Fixed bug where MACs were free (now they cost 2 plasma)
  • Fixed bug with armory playing extra sounds when players were nearby
  • Added rally points for Hives and Command Stations
  • Fixed many vent physics objects so they can be entered
  • Fixed hitching animation problems while sprinting as marine
  • Logging into a Command Station no longer freezes you but it will open again if the logging in player leaves
  • When the Command Station closes, anyone inside besides the Commander is killed
  • Aliens become Commander instantly when +using the hive
  • Fixed bug where Extractors or Harvesters couldn't be built on a nozzle that had one previously
  • Added welding effect to MAC
  • Added new marine commander icon artwork
  • Improve marine running and jumping animations
  • Updated shell ejection effect for the rifle, pistol, and grenade launcher
  • New docking_walltech environment props

Quelle: http://www.unknownworlds.com/ns2/news/2010/7/ns2_alpha_patch_released









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